Miks see lõpetamine nii keeruline peab olema?

Ma ei räägi siin suitsetamisest või alkoholist või mõnest muust sõltuvusest. Ma räägin siin igasugustest subscription ehk tellimuste/jälgimiste/teenuste lõpetamistest.

Olen paar kuud tegelenud enda eelarve kriitilise ülevaatamisega ja võtsin novembri alguses vastu otsuse, et lõpetan või asendan soodsamatega kõik püsimaksetega teenused ära ja vaatan, millistest ma siis tõesti puudust tunnen (alles jätsin vaid kaks annetustega seotud maksekorraldust). Kõlab nagu hea plaan, eksole? Saab ehk mõnikümmend eurot säästetud ja panka vaadates on parem meel?

November on juba ammu läbi ja mina pole enda projektiga ikka veel 100% lõpuni jõudnud, sest kui sa tahad mõne püsimakse/tellimuse vms lõpetada, siis sa pead minema nelja tee risti ja andma kolm tilka verd ja ohverdama seitse lammast (või enam-vähem midagi sarnast). Mul on kuskilt meelde jäänud, et teenuste pakkumisel peaks oleme kliendile tagatud see, et lahkumine on sama lihtne kui liitumine. Vist? Minu praktika seda ei kinnita.

Kavalad nipid-trikid kliendi hoidmiseks

  1. Pakume soodustust, siis ju ikka ära ei lähe….
    Seda trikki kasutas näiteks Go3, kes viskas enne lahkumise kinnitust ette 50% soodustuse paariks järgmiseks kuuks. Aga kui neil on võimalik sellist hinda pakkuda, siis miks alles siis, kui klient juba loobumas on? Tegelikult hakkas mind täitsa huvitama, et kui kaua sellist trikki on võimalik kasutada (et noh, kui see paarikuine soodustus läbi saab, siis ähvardad jälle ära minna ning saad veel suurema sooduka)?
    Teine sarnane juhtum oli mobiilioperaatoriga. Ma veel saatsin enne uue operaatori juurde pöördumist enda pakkujale päringu, et kas on mingeid pakette/soodukaid, mida kodulehel näha ei ole. Sain eitava vastuse. Ning siis hakkas see edasi-tagasi köietõmme pihta. Järsku oli super-hüper-mega soodukaid olemas (jah, küll selle terminiga, et soodukas kestab 2 aastat, kuid siiski). Igatahes varasema 29€ eest maksan enda mobiilisideteenuste eest nüüd hoopis 9€ (aga ma põhimõtteliselt käisin seal nelja tee ristil selleks ära).
  2. Aasta definitsioon võib olla erinev (ehk loe väikest teksti)
    Kui ma hakkasin kevadel Youtube platvormile videosid tegema, siis olin päris hädas, et leida endale monteerimiseks programm. Nimelt paljud neist on küll tasuta, kuid mingitel tingimustel (a’la watermark jääb peale, audio saab kätte vaid 50% ulatuses vms). Ehk ma pidin endale tarviliku tarkvara soetama. Sain ühe, millel oli aastane pakett mõistliku hinnaga ja mõtlesin, et proovin. Nüüd detsembris tuli siis välja, et aastane pakett ei kehti alates sellest hetkest 365 päeva, kui mina selle ostsin, vaid konkreetse aasta lõpuni. Mina sain seda programmi siis aastase tasu eest kasutada umbes 9 kuud. Kuskil tingimustest oli see neil kindlasti kirjas ka. Ma vähemalt arvan nii. Sama programm hoidis minu faile mõnda aega ka nö “pantvangis” ehk kuna mul oli monteerimises pooleli umbes 5 videot ja ma olin tarkvara uuenduse juba ära teinud, siis küsiti minu käest automaatselt uue aasta ettemakset. Vana versioon poolikuid projekte ei avanud ning nii olingi valiku ees: kas maksan aastase ettemaksu juba novembris ära või lepin kaotatud tundidega ja alustan uuesti monteerimist. Väga leebelt öelduna oli see ikka ebameeldiv (loe: roppusi tuli lademetes).
  3. Tee lahkumine segaseks
    Hakkasin ühte tellimust (üks raamatuklubi, ma rohkem ei süübi sellesse, igaks juhuks) lõpetama ning ei saanud üldse aru, mida tegema pean. Konkreetsel raamatuklubil oli koduleht, mis oli muidu väga hästi üles ehitatud, kuid kasutasid vist maksete saamiseks/haldamiseks mingit teist platvormi. Mille vastu mul muidu ei oleks midagi, aga liitumine käis nende enda kodulehe kaudu hästi lihtsasti, kuid lõpetamisel pidin minema teistele platvormile ja seal tükk aega ringi seiklema, et aru saada, mida ja kuidas ma tegema pean (raamatuklubi enda juhised olidki sellised “mine sellele lingile ja lõpeta leping.” ok. cool-cool-cool). Liitumisel ma seda platvormi isegi tähele ei pannud, mistõttu oleks hea, kui kõik sellised integreeritud pluginad oleksid kodulehel juba kohe algusest peale kasutajale läbipaistvad (ehk kui ma lõpetamise pean tegema hoopis teisel lehel, siis võiks ka liitumine sealsamas olla, et asi oleks kasutajale tuttavam).

Kuidas teie kogemus on? Kas teenusepakkujate juurest on kerge ära tulla?

Leave a Comment

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga